الخميس، 12 نوفمبر 2015

اغنية بعد إيه كامله

كلمات الأستاذ : إسماعيل حسن
الحان وآداء الفنان : محمد وردى

بعد إيه..؟
بعد إيه..؟
بعد إيه.. جيت تصالحنى.. 
بعد إيه..؟
بعد ماودرت قلبى الكنت فيه..
جيت تشكى..
جيت تحكي..
جيت تبكي لىّ ليه..؟

إعتذارك مابيفيدك..
ودمُوعك مابتعيدك..
العملتهُ كان بإيدك انا مالى ذنب فيه...
ليه..؟
جيت تحكى.. 
جيت تشكى..
جيت تبكي لىّ ليه..؟

انا خلَّدتك بشعري فى زمانك..
ياما غنيتك وكان كله عشانك..
وكان جزاي منك صدودك وهوانك..
انا استاهل..
انا استاهل..
انا استاهل.. وضعتك فى مكاناً مامكانك..
ُروح..
ُروح..
ُروح.. القـدر بنفسه ماببكوا عليه..
ليه..؟ 
جيت تحكي..
جيت تشكى ..
جيت تبكي لىّ ليه..؟

جيت تايب..
جيت تايب..
جيت تايب.. ياحليلك والفؤاد ملكوه غيرك..
ربى يعدل ليك سبيلك وكل مناى فى الكون عديلك..

ودرُوك..
ضيعُوك.. 
إنت مابتعرف صليحك من عدوك.. 
إستغلوا الطيبه فى قلبك وبإسم العواطف خدعوك..
حتى من كلمه حنانهم وودادهم حرموك..
الله يأخد ليك حقوقك ويجازي الظلمُوك..





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق